loading...
تکنولوژی
احسان بازدید : 48 سه شنبه 12 دی 1391 نظرات (0)

طراحی و ساخت
HTC در طراحی مدل جدید خود، تا حدودی تحول ایجاد نموده. البته تحول در طراحی‌های خود. چرا که این مدل شباهت بسیاری با گوشی‌های خانواده لومیای نوکیا دارد که البته در بین گوشی‌های HTC طرحی متفاوت با مدل‌های قبلی محسوب می‌گردد. هماهنگی رنگ‌های به کار رفته در بدنه این گوشی با رنگ محیط کاربری ویندوز آن، زیبایی آن را چندین برابر نموده است. بدنه این گوشی در چهار رنگ آبی، قرمز، زرد و البته مشکی طراحی و ساخته شده که انتخاب رنگ‌ها نیز به بهترین و جذاب‌ترین شکل صورت پذیرفته است. بدنه این گوشی نیز همانند گوشی‌های سری One این کمپانی، از پلی کربنات ساخته شده است. به هر حال کمپانی HTC همواره بر روی جنس بدنه گوشی‌های خود وسواس زیادی به خرج می‌داده که در مورد این گوشی نیز همان رویه را ادامه داده است. قطر 10 میلی متری آن در برابر 7.6 میلی متر آیفون 5 یا 8.6 میلی متر گلکسی اس 3 مقداری آن‌را قطور نموده است. ولی در کل ابعاد 66×132 میلی متری و وزن 130 گرمی آن باعث می‌شود که از کار کردن با آن لذت ببرید و احساس امنیت خوبی را بابت لیز خوردن آن از دست به شما خواهد داد. اما با وجود ابعاد بزرگ این گوشی، وجود یک صفحه نمایش 4.3 اینچی بر روی آن مقداری نا امید کننده است. گوشی Motorola Razr M با وجود ابعاد بسیار کوچک تر یعنی 61×122 میلی متر، صفحه نمایشی با اندازه یکسان با این گوشی دارد، و این نکته ایست که باعث میگردد به این نتیجه برسیم که HTC در طراحی این گوشی، یک عقب گرد داشته است، حتی به نسبت گوشی سه سال پیش خود یعنی HD2 . اما کلید های کنترلی Start، Backو Search در قسمت زیرین صفحه نمایش قرار دارند. در قسمت بالایی گوشی جک 3.5 میلی متری هدفون به همراه کلید پاور قرار داده شده است. در سمت چپ گوشی هیچ شیاری قرار ندارد، اما در سمت مقابل یعنی سمت راست آن، شکاف میکرو سیم کارت، کلید کنترل صدا و کلید شاتر دوربین تعبیه شده‌اند. نهایتا در قسمت پشتی گوشی نیز دوربین به همراه فلاش LED و لوگوی Beats به چشم می‌خورد.

صفحه نمایش
صفحه نمایش این گوشی یک صفحه نمایش 4.3 اینچی SuperLCD 2 می‌باشد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را نیز داراست. دقت این صفحه نمایش 1280×720 یا به عبارتی HD می‌باشد. تفاوت اصلی صفحه نمایش‌های SuperLCD با SuperAMOLED ها در رنگ‌های تولید شده توسط آن‌هاست. جاییکه SuperAMOLED ها رنگ‌های زنده تری را تولید می‌نمایند ولی SuperLCD ها کنتراست بالاتری دارند. در کل، یکی از مواردی که در مورد گوشی‌های رده بالای HTC برای ما عجیب به نظر می‌رسد، عدم استفاده این کمپانی از صفحه نمایش‌های SuperAMOLED می‌باشد. اما در کل باید بگوییم که از دیدن کیفیت صفحه نمایش این گوشی هیجان زده خواهید شد.

سخت افزار
پردازنده این گوشی یک پردازنده دو هسته ای با فرکانس 1.5 گیگاهرتز از نوعKrait به همراه چیپ Snapdragon S4 می‌باشد، یعنی تقریبا مشابه پردازنده ای که بر روی دیگر غول‌های بازار مانند لومیا 920 و یا HTC One X و حتی Galaxy SIII مشاهده کرده بودیم. همچنین یک پردازشگر گرافیکی Adreno 225 نیز برای اجرای بی نقص پردازش‌های گرافیکی بر روی این گوشی قرار دارد. حافظه رم 1 گیگابایتی این گوشی نیز به نظر بسیار زیاد و مناسب می‌رسد. چرا که با وجود مدیریت حافظه بسیار خوب میندوز که عملکرد فوق‌العاده ای را ارائه می‌نماید، گوشی‌های ویندوزی حتی با رم پایین‌تر نیز نسبت به گوشی‌های اندرویدی، ضعفی احساس نخواهند کرد. چیزی که در مورد گوشی‌های دارای سیستم عامل ویندوز 7 نیز مشاهده نموده بودیم. این گوشی 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد که متاسفانه بدلیل عدم پشتیبانی آن از کارت حافظه جانبی، باید به همین مقدار حافظه قناعت نمود.

نرم افزار
Windows Phone 8X جزو اولین گوشی‌های عرضه شده به بازار است که از سیستم عامل Windows Phone 8 بهره می‌برد. مایکروسافت تبلیغات زیادی برای این سیستم عامل انجام داده بود و کاربران انتظار زیادی از نسخه‌ی جدید سیستم عامل موبایل کمپانی مایکروسافت داشتند. در عمل باید گفت که اگر پیش تر کاربر گوشی‌های مبتنی بر ویندوز فون 7.0 و 7.5 بوده اید، تغییرات زیادی در محیط سیستم عامل احساس نخواهید کرد. اصلی‌ترین تغییر ایجاد شده در سیستم عامل ویندوز فون 8 نسبت به نسخه های پیشین، منوی Start است که قابلیت‌های شخصی سازی جدیدی به آن اضافه شده است. برای مثال شما می‌توانید ابعاد کاشی‌های متحرک (Live Tiles) را تغییر داده و چیدمان آن‌ها را بنا به سلیقه‌ی خود تغییر دهید. تغییر اصلی ایجاد شده در صفحه‌ی قفل گوشی (Lockscreen) می‌باشد. تعداد زیادی از پیغام‌ها و هشدارها به صورت بسیار کامل و جامع در این صفحه نمایش داده می‌شوند که کاربر می‌تواند نوع پیغام‌های نشان داده شده در این صفحه را بنا به نیاز و سلیقه‌ی خود، از منوی تنظیمات دستگاه تغییر دهد. یکی از قابلیت‌های جالب اضافه شده به Windows Phone 8، امکان "اتاق" یا "Room" است. این قابلیت به کاربر امکان می‌دهد که بتواند با تعدادی از مخاطبین مورد نظر را انتخاب کرده و با آن‌ها تصاویر و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید. از قابلیت‌های کاربردی این سیستم عامل می‌توان به منوی مالتی تسکینگ اشاره کرد که کاربر می‌تواند با نگه داشتن کلید Back بر روی گوشی وارد این منو شود. ویندوز فون 8 به طور پیش فرض از مرورگر اینترنت Internet Explorer 10 استفاده می‌کند. این مرورگر بسیار روان است و با سرعت بالایی می‌تواند صفحات اینترنتی را نشان دهد. به علاوه این مرورگر اینترنت به کاربر این امکان را می‌دهد که صفحات اینترنتی مورد نظر را با دوستان خود از طریق SMS و شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. به جز این امکانات، نمی‌توان گفت که ویندوز فون 8 تغییر چشمگیری نسبت به ویندوز فون منگو (نسخه‌ی 7.5) داشته است. مایکروسافت طراحی ویندوز فون 8 را به بهترین نحو انجام داده است. محیط سیستم عامل کاملا روان است و کاربران کوچک‌ترین کاهش سرعتی هنگام کار کردن و سوئیچ کردن بین برنامه های مختلف مشاهده نخواهند کرد.

دوربین
HTC بر روی 8X از یک دوربین 8 مگاپیکسلی همراه با سنسور BSI استفاده نموده است. در کنار این دوربین، یک فلاش LED نیز به ثبت عکس‌های با کیفیت در شرایط نوری نا مناسب کمک خواهد کرد. اما HTC در این گوشی نیز همانند گوشی‌های سری One خود یک پردازشگر قرار داده است که وظیفه انجام محاسبات مربوط به دوربین گوشی را بر عهده دارد. دیافراگم f/2.0 دوربین این گوشی به این معنی است که نور بیشتری به سنسور دوربین برخورد کرده در نتیجه نه تنها سرعت عکاسی گوشی بسیار بیشتر می‌شود بلکه عکس‌ها در فضاهای کم نور از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود. به طور کلی عکس‌های گرفته با گوشی 8X کیفیت بسیار بالایی دارند. جزئیات بسیار دقیق هستند، رنگ‌های تولید شده بسیار طبیعی بوده و نویز عکس‌ها کم است. همچنین وجود نور مخصوص فیلم برداری، به شما در گرفتن فیلم در شرایط نه چندان خوب نوری نیز کمک خواهد کرد. می‌توان به راحتی گفت که دوربین 8 مگا پیکسلی موجود بر روی این گوشی یکی از بهترین دوربین‌های موجود بر روی گوشی‌های هوشمند تا به این تاریخ است.
در کنار این دوربین، یک دوربین 2 مگاپیکسلی جهت انجام مکالمات تصویری نیز در قسمت جلویی این گوشی قرار گرفته است.

باتری
این گوشی انرژی لازم خود را از یک باتری 1800 میلی آمپری تامین می‌نماید. به نظر می‌رسد عملکرد باتری آن نسبت به باتری One X به علت وجود سیستم عامل ویندوز، بهتر باشد. چرا که سیستم عامل اندروید پردازنده را بیشتر درگیر می‌نماید که منجر به استفاده بیشتر آن از باتری خواهد شد. پس می‌توان این‌طور پیش بینی کرد که با استفاده معمولی از این گوشی، به راحتی می‌توانید با هر مرتبه شارژ کردن آن، بیش از یک روز از آن استفاده نمایید.

جمع بندی
بعد از تصمیم نوکیا برای استفاده از سیستم عامل ویندوز 8 بر روی گوشی‌های خود مانند لومیا 820 و لومیا 920، همینک HTC نیز با معرفی 8X و 8S به بازار، دو مدعی جدید را برای گوشی‌های ویندوزی ارائه نمود تا کار را برای نوکیا که ویندوز 8 را راه احیای خود میدانست سخت‌تر نماید. HTC Windows Phone 8X گوشی بسیار قدرتمندیست که با طراحی زیبا و رنگ‌های جذاب خود و جنس پلی کربناتی بدنه که طبق رسم HTC از بهترین مواد تشکیل شده است، با معرفی توسط این کمپانی، توجه بسیاری را به سوی خود جلب نمود. مشخصات سخت افزاری مناسب در کنار سیستم عامل ویندوز 8، این گوشی را به یک گوشی مناسب برای طرفداران گوشی‌های ویندوزی تبدیل نموده است.


سیستم عامل ویندوز 8
سخت افزار مناسب
دوربین بسیار با کیفیت 8 مگاپیکسلی به همراه دوربین مکالمه تصویری
طراحی و رنگ‌های زیبا
صفحه نمایش 4.3 اینچی به همراه محافظ ضد خش
کیفیت مکالمه بسیار خوب
قابلیت NFC
مجهز به تکنولوژی صوتی Beats Audio


عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
باتری غیر قابل تعویض توسط کاربر
محدود بودن برنامه های موجود برای ویندوز فون 8
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هر روز آخرین خبر استخدامی را برات اس ام اس میفرستیم در تاریخ 1393/10/09 و 4:10 دقیقه ارسال شده است

سلام وقت بخیر

اگه تمایل داری هر روز آخرین اخبار استخدامی شرکت ، سازمان های دولتی را دریافت کنی

می تونی به لینک زیر جهت فعال سازی بری

http://sms.mida-co.ir/newsletter/6/estekhtam

این نظر توسط دریافت پنل رایگان به همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 در تاریخ 1393/09/07 و 2:15 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت شما مدیر عزیز

جهت ثبت نام پنل اس ام اس رایگان با همراه خط اختصاصی با پیش شماره 50005 می توانید به آدرس

http://50005.mida-co.ir

مراجعه نمائید.

منتظر حضور گرمتون هستیم

mida-co.ir

این نظر توسط پیشنهاد یک کسب کار هوشمندانه در تاریخ 1393/08/26 و 1:25 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما

این پیام احتمالا آینده ی تجاری شما را متحول خواهد کرد

شما می توانید با حداقل سرمایه ی اولیه ،

صاحب جامع ترین مرکز فروشگاهی و خدماتی شهرتان شوید

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت WWW.IBP24.ORG مراجعه نمایید

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/07/02 و 1:36 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم
شما می توانید با عضویت در طرح همکاری فروش پنل و خطوط پیامکی از بازدید کننده وبلاک خود درآمد کسب کنید
ابتدا وارد آدرس زیر شوید و مراحل ثبت نام رو کامل نمائید
http://sms.mida-co.ir/hamkar
سپس وارد پنل کاربری شوید و از قسمت شبکه فروش و بازاریابی کد های مربوط به فروش پنل را در سایت خود قراردهید بعد از معرفی هر کاربر به شما 25 درصد سود فروش داده می شود
جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت زیر مراجعه نمائید
mida-co.ir
info@mida-co.ir

این نظر توسط سامانه پیامک در تاریخ 1393/04/20 و 3:57 دقیقه ارسال شده است

با سلام خدمت شما مدیر محترم

برای داشتن یک سامانه حرفه ای و رایگان همین حالا اقدام نمائید. سامانه sms5002.ir به شما یک پنل پیامک کاملا اختصاصی رایگان می دهد با این سامانه پنل ارتباطی جدیدی بین سایت و کاربران خود آغاز کنید. برای فعال سازی همین حالا اقدام نمائید.

جهت ثبت نام به آدرس زیر مراجعه نمائید

sms5002.ir/register.php


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 7
  • بازدید سال : 31
  • بازدید کلی : 1,857